16.6.14





Mansgöra?
Nu sticker jag kanske ut hakan lite väl långt, men jag vill hävda att vissa saker är mansgöra. Tanka bilen, är något av det värsta jag vet! Jag blir så jäkla nervös över att jag ska tanka fel petrolium i fel bil... 
Idag var en tanka-bilen-dag, för mig. 
När jag väl stuvat in ungar & vagnar i das auto ser jag att mätaren är på noll. Min första tanke är då att ringa upp min man. Jag inleder samtalet med en avhyvling, men när jag ändå har han på tråden, så ryker han på att hänga med mig i luren under hela besöket på macken... Han får först berätta vilken sida tanklocket sitter på & då funkar det ju inte bara med att säga höger eller vänster, då jag råkar ha lite trubbel med just detta. Utan "min sida eller din sida" kör vi vanligtvis istället. Detta kan ju röra till det något då han inte satt i bilen & därmed inte hade någon sida... Howa men det löste sig & jag parkerade bilen på rätt sida om pumpen.
Kortet dras, kod trycks & 7 gånger frågar jag om det är blyfri bensin eller diesel som gäller... (även fall det står hyfsat tydligt både i bilen & vid tank locket).
Nu är hur som helst bilen tankad & att tanka just bilar, är & förblir mansgöra. Punkt. 

#skrattarsåtårarnarinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar