17.7.14



Dagen i emojis.
Idag har vi rest hela vägen till Macedonien & kollektivet i huset! #härligtgängochhäng
Låt mig få beskriva dagen för er med emojis. (Goa, glada, eller ledsna gubbar).

Gla gubbe, klockan är 6 & vi möter upp våra resekamrater på tågstationen i Halmstad.   Vi är 8 pers i resesälskapet. Bröderna D, deras fruar & barn. (Nu är kanske inte jag & min man gifta, men ni fattar...)
Ledsen gubbe, vi vinkar av mina kära föräldrar som vi den sista veckan delat tak med...Howa!
Stressad gubbe, nu börjar stirret! Är passen med, är alla kidsen här. Räknar in dem var 4 minut & de är just 4 stycken, vilket kan röra ihop alla 4:or.
Nöjd gubbe, alla är happy & vi närmar oss Köpenhamn helskinnade.
Vrål ledsen gubbe, trodde jag ja. Bröderna brothers styr upp det hela med att parkera fruar & barn ute på parongen & själva lastar de ut väskorna. 
Väskor & broder står med oss på den plätt vi var tillsagda att stå. Men min man hann inte ur tåget & han rullar vidare mot nästa station i Danmark.... Japp du läste rätt! Kvar står vi andra. Vår stora son gråter & jag svimmar. (Nästan iallafall).
Arg gubbe, jag är glad & lättad när mannen rullar in med nästa tåg tillbaka & vi är åter fulltaliga. Men jag är också totalt vansinnig!!! Hör typ till i detta läge...
Svettig gubbe, svettiga timmar i flyg & bil. Med plan som tidigare-lagts & löpa genom flygplats flås på max. 
Kärleksfull gubbe, äntligen framme & kärt återseende med 4:de brodern i skaran. Farmor & farfar samt gammelfarmor. 

Nu ska här sovas!
God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar