15.7.14





Nostalgi. 
Idag var det tvätt-dag, så jag tog mig en tripp till nostalgi tvättstugan på stugområdet. 

2007 flyttade jag & min kärlek ihop. Vi köpte en 2:a som totalrenoverades. Tiden i lägenheten var underbar. Första gången som sabo (med en man iallafall) &  spänd över vad som väntade i livet. Anyway.
Under våra 2 år i lägenheten tvättade inte jag en enda gång. Det är lika bra att lära hunden sitta innan han blir för gammal, liksom. #nuvågarjagvaratuff. Jag skyllde bland annat på alla spindlar som var hyresgäster i källaren & såklart att jag var mörkrädd. 

I tvättstugan på Södergatan luktade det på ett speciellt sätt. Väggarna var slarvigt målade & små lappar skrivna av övre medelåldern satt tejpade här & var. 
Precis så är det i denna tvätt stuga i Halmstad också. Å jag älskar't.

Jag har för övrigt fått ta igen all tid i tvättstugan sen vi fick vårt hus & två barn. #skrattar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar