24.7.14



Till alla gravida kvinnor där ute.
En varm sommar som denna behöver vi alla gå ihop & ge de gravida kvinnorna där ute styrka. Howa för att vara pregnant nu!

Jag har varit gravid två gånger & fått två underbara pojkar. #stillqueenofthispalace

Först ut var Milo i april 2010. Han föddes på en tisdag & söndagen innan hade mannen gips lek med mig & mina jätte bröst. Han hade riggat en solstol, gips & hinkar med vatten i vårt badrum.
Mage & bröst smörjdes in med matolja & i en kvart framöver låg jag som en strandad blåval i denna solstol. 
Gipset torkade & nu skulle det bara av...
Vart enda hårstrå på min ludna gravidmage följde med avgjutningen & kvar låg jag med världens sammandragningar. 

I maj 2013 var det Theos tur att joina familjen. Några dagar innan hans födelsedag låg jag i samma solstol med samma man. Denna gången var min kropp täkt med gladpack. 

Mitt tips idag till alla gravida kvinnor:
Lägg dig lätt bakåtlutade med fötterna i vädret & kör med din man! Låt honom gjuta av din fina gravida kropp & använd gladpack! 

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar