25.9.14



Tango.
Jag dansar gärna & ofta. Helst när ingen ser, eller när jag har lite innanför västen... 
Förra helgen hade jag besök av en hel tango föreställning i käften. 

Jag följer inte så många bloggar, men mallasmat.blogspot.se går jag gärna & ofta in på. Hon tar tjusiga bilder & har alltid smarriga recept. 

Malla bjöd upp till tango, nu bjuder jag upp er. Potatis knyten med getost.
Skiva potatis tunt. Jag körde den i en sån där trebent mojäng med vev. Fördela skivorna i lagom portioner på ark av alu folie. Ringla på lite olivolja & en klick smör & krydda med salt & peppar. Skär till sist salladslök & skivor av getost. Toppa potatisen med detta & nyp sedan ihop paketen. Kör på grillen i 15-20 minuter.
Till detta gjorde jag en tzatziki & biffar av nötfärs. Världsklass!

Trevlig kväll & glöm inte titta in hos Malla. 
Kram.


1 kommentar: